Zawiadomienie o posiedzeniu XIV sesji Rady Miejskiej w Śremie - 5 czerwca 2025 r., o godz. 16:00
Zawiadomienie o zwołaniu XIV sesji Rady Miejskiej w Śremie
Działając na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907 i 1940) zwołuję XIV Sesję Rady Miejskiej w Śremie na dzień 5 czerwca 2025 r., o godz. 16:00. Sesja odbędzie się w sali nr 24 Urzędu Miejskiego w Śremie, ul. Plac 20 Października 1.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XII i XIII sesji Rady Miejskiej w Śremie.
4. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady:
a) w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejskiego planu adaptacji do zmian klimatu dla miasta Śrem,
b) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Śremie przy ul. Szkolnej;
c) w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zachodniej części obrębu Binkowo;
d) w sprawie dotacji na prace konserwatorskie polegające na remoncie muru dawnego klasztoru Franciszkanów przy ul. Poznańskiej w Śremie;
e) w sprawie wskazania wstępnych miejsc lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych w miejscowości Zbrudzewo;
f) w sprawie nadania statutów sołectwom gminy Śrem;
g) w sprawie określenia zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu albo podnajmu mieszkań oraz maksymalnej wysokości miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego;
h) w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości położonej w Mórce przy ul. Śremskiej na rzecz powiatu śremskiego;
i) w sprawie skargi na działalność Dyrektora Muzeum Śremskiego.
5. Projekt obwieszczenia Rady Miejskiej w Śremie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Śrem.
6. Sprawozdanie z działalności Centrum Usług Społecznych w Śremie za 2024 rok.
7. Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej za 2024 rok.
8. Informacja o zgłoszonych żądaniach, o których mowa w art. 36 ust. 1–3 i ust. 5, i wydanych decyzjach, o których mowa w art. 37 ust. 6 i ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w okresie od 1 czerwca 2024 r. do 20 maja 2025 r.
9. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej od stycznia do maja 2025 r.
10. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
11. Interpelacje i zapytania radnych, wolne głosy.
12. Zamknięcie sesji.
Transmisja sesji na stronie bip.srem.pl w zakładce Rada Miejska - Internetowa transmisja obrad.
Przewodniczący Rady
(-) Tomasz Klaczyński
Śrem, 29 maja 2025 r.