Logo Miasta Śrem

Mobilny Urzędnik

Mobilny Urzędnik - załatw sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu!

Urząd Miejski w Śremie oferuje mieszkańcom gminy Śrem usługę Mobilny Urzędnik, skierowaną do osób, które ze względu na szczególne potrzeby, takie jak starszy wiek, niepełnosprawność lub trudności w poruszaniu się, nie mogą osobiście udać się do urzędu. Dzięki tej usłudze mieszkańcy mogą załatwić sprawy urzędowe w wygodny sposób, bez konieczności opuszczania swojego domu

Kto może skorzystać z usługi Mobilny Urzędnik ?

Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik usługą, są mieszkańcy Gminy Śrem

  • osoby o specjalnych potrzebach, które z powodu wieku lub deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniu społecznemu i obywatelskiemu:
  • osoby niepełnosprawne prawnie i biologicznie osłabione chorobami z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwością poruszania się i  dotarcia do miejsca świadczenia  usług
  • osoby starsze w wieku 65+, osoby zależne (15+), bądź osoby, które z powodu niepełnosprawności ruchowej lub starszego wieku mają problemy w poruszaniu się w stopniu  uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w Śremie.
Świadczenie usługi Mobilnego Urzędnika

Świadczenie usługi odbywa się poza Urzędem Miejskim w Śremie w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z Mobilnego Urzędnika, przebywającej na terenie gminy Śrem.

Zgłoszenie sprawy u Mobilnego Urzędnika

1) osoby zainteresowane skorzystaniem z obsługi przez Mobilnego Urzędnika dokonują zgłoszenia:

  • telefonicznie – tel. 61 28 47 147,
  • wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: mobilnyurzednik@urzad.srem.pl,
  • zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy Mobilnego Urzędnika można dokonać bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Śremie, ul. Plac 20 Października 1 (Ratusz), Zespół Obsługi Klienta, parter, pok. nr 01. Zgłoszenie może złożyć opiekun osoby o specjalnych potrzebach lub osoba trzecia.


2) w zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić: 

  1. czego dotyczy sprawa,
  2. podać imię i nazwisko,
  3. adres
  4. numer telefonu do kontaktu, 

3) przyjmowanie zgłoszeń odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 przez pracownika Zespołu Obsługi Klienta – Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, który niezwłocznie przekazuje informację, o której mowa w ust. 3, do Naczelnika merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu, ustalając jednocześnie pracownika – Mobilnego Urzędnika do realizacji sprawy i wizyty u Klienta o specjalnych potrzebach. 

4) w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia, Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, skontaktuje się z mieszkańcem, podając termin wizyty i sposób załatwienia przez Urzędnika Mobilnego realizującego usługę. 

5) usługa Mobilnego Urzędnika realizowana jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00,

Zakres spraw realizowanych przez usługe Mobilny Urzędnik
  1. potwierdzenie profilu zaufanego, 
  2. złożenie wniosku o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny,
  3. złożenie wniosku o Wielkopolską Kartę Rodziny,
  4. złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Rodzina 3+,
  5. złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Seniora
  6. złożenie wniosku o dowód osobisty,
  7. zgłoszenie utraty dowodu osobistego,
  8. złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o figurowaniu / nie figurowaniu w ewidencji podatników (podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego), 
  10. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego (powierzchni gruntów w ha fizycznych i przeliczeniowych), 
  11. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o statystycznym dochodzie z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym we wskazanym roku pracy w gospodarstwie rolnym, 
  12. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego 
  13. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gruntów ornych gospodarstwa rolnego, 
  14. złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości podatkowych, 
  15. złożenie wniosku o przydział lokalu mieszkalnego, 
  16. złożenie wniosku o zamianę lokalu mieszkalnego,
  17. złożenie wniosku o przedłużenie mowy najmu lokalu,
  18. złożenie wniosku o sprzedaż lokalu komunalnego na rzecz najemcy,
  19. zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew,
  20. złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego /zaświadczenie o nadanym numerze